Още във времената когато Nokia беше пазарен лидер, а представата ни за смартфони не беше оформена, Samsung беше един от най-активните играчи на пазара за мобилни технологии. По-късно смартфон стратегията на корейците сякаш се състоеше в масовото производство на устройства, като дори тези в най-високия клас не успяваха да оставят наистина убедително усещане за премиум продукт. След като стана пазарен лидер Samsung продължаваше да ни засипва с устройства, които от своя страна бяха натъпкани с възможности, чийто качества бяха по-скоро съмнителни. През 2015 г. обаче нещо се е случило в Samsung, защото компанията очевидно е променена.

 

В началото бяха телефоните

Първият сигнал за това дойде само няколко минути след представянето на Galaxy S6 и Galaxy S6 Edge в Centre de Convencions Internacional de Barcelona през март. В нея за пореден път шефове от Samsung обясниха, че са създали най-иновативния и “уникален” смартфон на света, но и споделиха два важни детайла - функциите в него са по-малко, отколкото в пластмасовите му предшественици и дизайнът на софтуера е олекотен. Това са твърдения, на които ми беше трудно да повярвам, но в които се убедих още при първото ми докосване до новите устройства на компанията.

Привидно най-важното за Galaxy S6 и S6 Edge е външният вид, който е в рязък контраст с пластмасовите им събратя от предходни години. Както разказвах на приятелите си, това всъщност бяха първите смартфони на Samsung, които не ме разочароваха още при първото докосване. Далеч по-смислените промени обаче бяха отвътре. Софтуерът на “новите Samsung” наистина се оказа по-прост, с по-малко, но смислени функции и като цяло по-лек за използване, гледане и работа с него.

 


Най-важната новост за Samsung обаче се оказа Galaxy S6 Edge. Освен, че е по-красивият, разпознаваем и привлекателен смартфон, Edge отбелязва и първата истински смислена иновация от корейската компания, поне в мобилния сектор. Въпреки че приложението на огънатия дисплей не е голямо, той спомага усещането за нещо истински уникално, при използването на смартфона. За много хора това може да звучи смешно, може би дори глупаво, но в света на черните блокчета за комуникация, отличаващото се блокче е нещо значимо, като в това се корени част от успеха на iPhone. Това е и качество, което преди представянето на S6 Edge нито едно устройство на Samsung не притежаваше.

 

Явно не е случайност

Превъртаме лентата с точно шест месеца напред към Unpacked събитието на Samsung, на което за първи път видяхме Gear S2. Умният часовник, за който компанията разказа в пресрелийзи няколко дни по-рано, беше представен по-подробно в Берлин, а веднага след края на презентацията сякаш попаднах в дежавю. Samsung Gear S2 се оказа, че не е просто поредният кръгъл часовник с размер по-близък до водомер, а първият умен часовник, който ме кара да се замисля дали все пак не искам да имам такова устройство. И второто устройство на корейците, за което първата ми мисъл беше, че ще се радвам да е мое.

И тук ключовите елементи за това са смесица от добре свършена дизайнерска работа и нещо, което се отличава. След обиколка на щандовете на IFA 2015 установих, че Gear S2 е физически най-нормалният умен часовник, който освен това се справя най-добре със задачата да изглежда като обикновен часовник. По-важното обаче е, че реално той успява без проблем да се държи като обикновен часовник - устройство, което винаги показва времето, докато стои относително незабележимо на ръката. Качество, което не притежават, нито предишните опити на Samsung - пионерите в този сегмент, нито Android Wear устройствата, нито дори Apple Watch.

В същото време въртящата се рамка на дисплея му е отличителна черта, която всъщност не е нищо ново за света на обикновените часовници. Тук обаче за първи път този елемент има истински полезни функции, с които превръща управлението на  S2 в удоволствие. Последният детайл, който Samsung отработва изненадващо добре е интеграцията на Tizen и дизайна на операционната система, който е като комплимент към всъщност необичайния кръгъл екран - нещо, с което Android Wear не може да се похвали.

 

Важна е тенденцията

Естествено Gear S2 и Galaxy S6 лесно могат да бъдат обект на критики. От една страна заради недоизпипани детайли в софтуера, от друга, заради очевидни източници на вдъхновение в дизайна. Това не променя факта, че през 2015 г. тенденцията за компанията е повече от позитивна. За първи път Samsung успява да отговори на очакванията, които сама поставя пред себе си, но и да покаже потенциал, който изглежда трудно оспорим и все по-привлекателен, дори за заклет фен на Apple като мен.

Вижте още новини от IFA 2015.

Тагове:
Най-четени
Всички

Galaxy Note 10 с нов чипсет. Вече е властелинът на производителността

136 | 18.07.2019
Още от Social

Вайръл приложението FaceApp притежава повече от 150 милиона лица на хора и техните имена

540 | 18.07.2019